Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Partnerstwo jako czynnik sprzyjający nawiązywaniu relacji przedsiębiorstw z klientami

Tytuł:
Partnerstwo jako czynnik sprzyjający nawiązywaniu relacji przedsiębiorstw z klientami
Partnership as a factor in creating business relations with customers
Autorzy:
Kolemba, Aleksandra
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/414994.pdf
Data publikacji:
2009-09
Wydawca:
Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Tematy:
relacje przedsiębiorstw
partnerstwo przedsiębiorstw
business relations
partnership
cooperation
Źródło:
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie; 2009, 2(13) t. 2; 117-126
1506-2635
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Relacje, które przedsiębiorstwa nawiązują z otoczeniem, nie mogą mieć charakteru krótkookresowego, ponieważ by zgromadzić zasoby relacyjne, niezbędna jest ich systematyczność, co z kolei wymaga nakładu czasu. Ponadto konieczna jest identyfikacja warunków, które wspomagają implementację procedury relacyjnej. Nie bez znaczenia pozostaje charakter nawiązywanych relacji. Każda relacja jest unikalna pod kątem dynamiki, rozwoju, realizacji czy wyników z realizacji. Relacje są specyficznym zasobem, który przedsiębiorstwa wykorzystują w oparciu o określoną wiedzę. Warto również zauważyć, że ulegają przez to ciągłej ewolucji. Relacje, by mogły odpowiadać wymogom stawianym zasobom, muszą być zawarte pomiędzy przynajmniej dwoma podmiotami, co nie oznacza, że te same uwarunkowania interakcji muszą lub powinny warunkować kolejne relacje. Nie istnieje pojęcie takie jak "standardowe relacje". Więzi, na które przedsiębiorstwa się decydują z klientami, powinny uwzględniać potrzeby obu stron, tak by je maksymalizować. Nie jest to łatwe zadanie, bowiem strony mogą przedstawiać odmienne podejście, odbiegające od przyjętej normy. Artykuł ma na celu przedstawienie czynników koncepcji partnerskiej, które umożliwiają przedsiębiorstwom nawiązanie z klientami długotrwałych relacji.

The author focus on presentation and analysis of main factors having influence on successful and efficient consolidation process. The results introduced in a lecture come from two global reports prepared by the Hay Group in cooperation with La Sorbonne and Mergermarket. The third report shows the studies conducted by Capital Market Area of BZ WBK. The Hay Group has identified two key factors, which provide a firm foundation for a smooth integration process, which companies should adopt to become the part of few successful few. The first one is striking the right balance. Companies should carefully consider how to align and integrate both tangible and intangible assets to be successfully merged, as well as use properly the time between announcement and completion to advance fully both tangible and intangible assets. The second factor is the impact of leadership. We need to acknowledge here, that the roles required in a M&A context are often one or two levels higher than current capacity of senior managers. Top team selection needs to be carried out quickly, as the sooner key roles are defined and allocated, the better level of integration between organizations we can achieve. The top team must also demonstrate the new company values to the workforce in everything they do. The research of Capital Market Area of BZ WBK points out poor preparation of a consolidation process made by Polish companies. In specialists' opinion companies do not analyze potential benefits, which may be achieved in M&A transactions. Most of interviewed managers point out the necessity of better preparation of an integration plan, as well as due diligence analyze in future consolidation processes. The results confirm, that the benefits a successful merger can gain are indisputable. Despite the impact of recent sub-prime lending on the average the availability of credit overall, M&A remains a trusted weapon in the growth strategies of organizations. Customers must pay due attention to a company's real value, which is found in its boardroom, human capital and business culture. When the balance is achieved between tangible and intangible assets, it provides a solid foundation for strategic growth and ensures return on investment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies