Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Tragedy at the Ends of Time: Applying Aristotle’s Poetics to The Last of Us Part II

Tytuł:
A Tragedy at the Ends of Time: Applying Aristotle’s Poetics to The Last of Us Part II
Autorzy:
Torabi, Sina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/41314887.pdf
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Univerzita sv. Cyrila a Metoda. Fakulta masmediálnej komunikácie
Tematy:
Aristotle
catharsis
digital game studies
hamartia
narrative
Poetics
The Last of Us Part II
tragedy
Źródło:
Acta Ludologica; 2024, 7, 1; 4-17
2585-8599
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Digital games have come a long way since their origins as pure entertainment and can no longer be easily brushed aside as a frivolous pastime. The past decade or so has seen the introduction of many narrative-intensive games that take the joy of watching a great story unfold and combine it with a sense of agency in the audience, in this case, the player, thus giving us a new form of dramatic narrative. Despite the seeming appropriateness, however, attempts at conjoining Aristotle’s Poetics to digital game scholarship have been contentious. This paper aims to show that there is great merit in viewing narrative games through the lens of the terms and mechanisms discussed by Aristotle, more specifically his outlining of the ground rules for the desired form of tragedy. Additionally, a more indepth definition of words like hamartia, catharsis, and mimesis and their application will show the appropriateness of such a method in arguing for the artistic and aesthetic worth of this new medium that is known for obfuscating the more familiar structures of other narrative forms. To support the argument, the paper relies on recent digital game discourse and uses Naughty Dog’s award-winning, and highly contentious game, The Last of Us Part II, to demonstrate how it fits the mould designed by Aristotle and why it deserves the title of tragedy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies