Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Transformation of university education. From the principle of reason to the principle of the market

Tytuł:
Transformation of university education. From the principle of reason to the principle of the market
Transformacja kształcenia uniwersyteckiego. Od zasady rozumu do zasady rynku
Autorzy:
Boczkowski, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/413043.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
idea of university
entrepreneurial university
quality of higher education
marketisation of universities
idea uniwersytetu
uniwersytet przedsiębiorczy
jakość kształcenia na poziomie wyższym
urynkowienie wyższych uczelni
Źródło:
Przegląd Socjologiczny; 2016, 65, 4; 59-74
0033-2356
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Some ideological trends in higher education global discourse, and practical changes in higher education institutions that occur in countries participating in Bologna process, are leading to decreasing the quality of teaching and learning in many fields of university studies. In this paper an attempt is made to characterize the quality of higher education as a subjective or inter-subjective construct referring to the effectiveness and usefulness of the educational process. Also, some aspects of the marketisation of universities (in particular some of its underlying reasons and consequences) are discussed in the last part of the paper.

Niektóre tendencje ideologiczne w globalnym dyskursie edukacyjnym oraz faktyczne zmiany w szkolnictwie wyższym dokonujące się w krajach uczestniczących w procesie bolońskim prowadzą w szczególności do obniżania się jakości nauczania i uczenia się na licznych kierunkach studiów uniwersyteckich. W artykule podjęto próbę scharakteryzowania jakości kształcenia na poziomie wyższym jako zsubiektywizowanego konstruktu odnoszącego się do skuteczności i użyteczności procesu kształcenia. W ostatniej części artykułu omówione zostały niektóre aspekty urynkowienia uniwersytetów (w tym niektóre jego przyczyny i konsekwencje).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies