Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sytuacje trudne w wywiadzie telefonicznym

Tytuł:
Sytuacje trudne w wywiadzie telefonicznym
Difficult situations in telephone interviews
Autorzy:
Jabłoński, Wojciech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/412992.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
CATI
ankieterzy
badania telefoniczne
standaryzacja
interviewers
telephone surveys
standardization
Źródło:
Przegląd Socjologiczny; 2012, 61, 1; 133 - 153
0033-2356
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiam wyniki badania metodologicznego, jakie przeprowadziłem wśród ankieterów telefonicznych współpracujących z czołowymi polskimi agencjami badawczymi. W projekcie starałem się ustalić, jak bardzo różne czynności wykonywane w studiu CATI są dla ankieterów stresujące. Ponadto, zależało mi na identyfikacji strategii, jakie stosują ankieterzy, gdy napotykają na kłopotliwych respondentów. Wyniki badania pokazują, że stresujące dla ankieterów są dwa rodzaje zadań: czynności związane z ryzykiem przerwania wywiadu przez respondenta oraz czynności powodujące poznawcze obciążenie ankietera. Strategie wdrażane przez ankieterów w trakcie rozmowy z trudnym respondentem zależą od rodzaju kłopotliwej sytuacji. W przypadku, gdy respondent ma trudności ze zrozumieniem pytań, większość ankieterów destandaryzuje przebieg wywiadu, upraszczając słownictwo i składnię. Reakcje ankieterów w innych sytuacjach (respondenci niechętni, zirytowani, cechujący się dużą aktywnością uboczną) są bardziej skomplikowane i zależą od szeregu czynników

The results show that there are two types of duties causing stress to the interviewers: activities that may lead to an interview break-off and activities that cause cognitive difficulties to the interviewers. Methods adopted by the interviewers in dealing with problem respondents seem to be dependent on the type of troublesome situation. In instances when respondents experience difficulty in understanding the questions, most interviewers destandardize the interview protocol and simplify the vocabulary and syntax. Interviewers’ reactions and strategies in other situations (i.e. reluctant, irritated and talkative respondents) are more complicated and are thus determined by many factors

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies