Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Research of the Factors Influence the Diffusion of Enterprise Innovational Activity Results

Tytuł:
The Research of the Factors Influence the Diffusion of Enterprise Innovational Activity Results
Autorzy:
Vankovych, L.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/411438.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Oddział w Lublinie PAN
Tematy:
diffusions of the enterprise innovational activity results
factors of influence
expert method
classification of factors
Źródło:
ECONTECHMOD : An International Quarterly Journal on Economics of Technology and Modelling Processes; 2017, 6, 1; 97-104
2084-5715
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the results of the research and evaluation of the factors influence the diffusion of the enterprise innovation activity results. The author singled out: market volume of the diffusion object, market diversity, the level of market competence, the character of the object of diffusion, the quality and price of the object of diffusion, the level of development of market communications, the level of development of the management system of the enterprise-diffuser, the level of information safety development, the level of enterprise-diffuser creativity. The application of expert method (the method of the immediate evaluation and the method of pairwise comparisons) we have evaluated the validity and dimension of these factors influence on the process of diffusion. The results were statistically analysed using the program Statistica 8.0. Taking into account processed data of expert evaluations we have built a classification of the above mentioned factors influence the diffusion of the results of enterprise innovational activity according to the characteristics of the influence power, the environment of appearance, character and the ability to regulate.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies