Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Launching New IT Product Into the Market

Tytuł:
Launching New IT Product Into the Market
Autorzy:
Stecz, W.
Pytlak, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/409182.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
Tematy:
system dynamics model
launching a product
product cost optimization
Źródło:
Research in Logistics & Production; 2016, 6, 1; 89-102
2083-4942
2083-4950
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Bringing a new IT product onto the market possess a high business risk due to two main factors: lifetime of an IT product is usually short; IT market is very competitive one. Product success depends on many mutually linked factors and very often the relations among them are difficult to grasp by business analysts. In the paper we present the System Dynamics model describing some important factors which should be analyzed before bringing a new IT product onto the market. We assume that an IT product is maintained within an outsourcing model by other company which uses a cloud computing for that purpose. Our study embraces analysis of the pricing policy of product and that takes into account opponents in the market. We also consider possible modifications of IT product configurations, outsourcing scope and the modification of marketing policy depending on actual IT product parameters. While building the model presented in the paper, contrary to other models in literature, we have used only parameters which can be estimated precisely. By sticking to this attitude we have obtained the model which is more useful than other models presented in the literature on the subject. We present simulation results of the dynamic model for different simulation scenarios resulting from different policies of bringing a new product onto the market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies