The paper presents a novel methodology of building industrial Virtual Reality applications
with use of a knowledge-based approach. Virtual Reality is becoming more and more widespread
in engineering applications. However, most solutions are immediate and not flexible,
especially in maintenance. Traditional way of programming VR applications makes all the
knowledge about a product or a process hard-coded, effectively losing access to it from the
outside of the programming software. Besides, making new solutions without any methodology
whatsoever makes the process longer and less effective. The author proposes to use
general rules of available Knowledge Engineering methodologies in order to make the process
of building VR applications more effective and to ensure their flexibility and access to stored
knowledge, even after an application is deployed. The presented methodology is supported
with practical case studies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00