The problem of optimal assignment of respondents to internet surveys has been considered. The
task is taken from a leading online research company in Central and Eastern Europe, which runs several
dozen surveys in parallel. Each survey is assigned a target number of responses to be collected
and unique selection criteria for choosing respondents based on their socio-demographic data.
A mathematical programming model has been proposed that enables us to find an optimal mechanism
for assigning respondents to surveys so as to minimize the required total number of invitations to surveys
issued. A side effect of the assignment procedure is that the samples obtained are not representative
of the population under survey. Therefore, a sample weighting scheme has been developed that
takes this fact into account and allows us to obtain unbiased estimators of the characteristics of the
population surveyed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00