Characteristics of price patterns have been investigated in an oligopoly market with costs for
switching a provider. Two regimes of a company’s access to information have been considered. In the
benchmark scenario, firms make decisions based on perfect information about demand. In the other
– more realistic scenario – they conduct market research to estimate an unknown demand curve and
therefore face uncertainty regarding their profit function, which in turn leads to suboptimal decision
making. The authors inspected how a company’s access to information on demand, costs for switching
a provider and the rate of market renewal influence price patterns on the market. It has been
shown that positive switching cost is a sufficient condition for price dispersion, as well as imperfect
information about the company's profit function, e.g. from market research. The average price under
the perfect information regime is lower than under market research based price setting, a higher
switching cost makes it easier for companies to coordinate their prices and a higher rate of market renewal
softens the influence of the switching cost on market price.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00