Defective products management with reverse logistics processes in the furniture production companies Zarządzanie produktami wadliwymi w procesach logistyki zwrotnej w firmach produkcyjnych mebli
The paper’s aim is to present the specificity of defective products management in production companies in the furniture industry with the usage of reverse logistics processes. The goal of the article is to highlight the growing importance of development and necessity of introduction the defective products management into production companies’ strategy and implementation of the reverse logistics processes in this regard into their practice. The theoretical part introduces the defective products management. It defines the defective products in manufacturing enterprises and presents the methods of their management when occurred. Also, the reverse logistics concept is presented, as its processes state the solution in this regard. The research part is based on the research survey made in 2019 year in the form of a questionnaire. It was addressed to the Polish manufacturing companies in sectors with high potential for the creation of defective products, however for the purpose of this paper only a part covering the furniture industry respondents was chosen. The research sample has been determined based on representative method and calculated as a representative sample, so that the results of the study reflect the situation of all Polish furniture production companies. The research part also covers the development and verification of model of defective products management with reverse logistics processes in production companies. The conclusion highlights the importance of reverse logistics processes as the support for the defective products management.
Celem artykułu jest przedstawienie specyfiki zarządzania produktami niepełnowartościowymi w firmach produkcyjnych z branży meblarskiej z wykorzystaniem procesów logistki zwrotnej. Jest nim również podkreślenie rosnącego znaczenia rozwoju i konieczności wprowadzania zarządzania produktami niepełnowartościowymi do strategii firm produkcyjnych i wdrażania procesów logistyki zwrotnej w tym zakresie do ich praktyki gospodarczej. Część teoretyczna przedstawia zarządzanie produktami niepełnowartościowymi. Definiuje je w przedsiębiorstwach produkcyjnych i przedstawia metody zarządzania nimi. Przedstawiono tu także koncepcję logistyki zwrotnej, ponieważ jej procesy stanowią istotne rozwiązanie w tym zakresie. Część badawcza oparta jest na analizie efektów badania ankietowego przeprowadzonego w 2019 roku. Badanie to było adresowane do polskich firm produkcyjnych operujących w sektorach o wysokim potencjale powstawania produktów niepełnowartościowych, jednak na potrzeby tego artykułu wybrano tylko część obejmującą respondentów z branży meblarskiej. Próba badawcza została ustalona na podstawie metody reprezentatywnej i obliczona jako próba reprezentatywna, tak aby wyniki badania odzwierciedlały sytuację wszystkich polskich firm produkujących meble. Część badawcza obejmuje również weryfikację modelu zarządzania produktami niepełnowartościowymi z wykorzystaniem procesów logistyki zwrotnej w firmach produkcyjnych. W konkluzji podkreślono znaczenie procesów logistyki zwrotnej jako wsparcia dla zarządzania produktami niepełnowartościowymi.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00