Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja w procesie. Metoda projektów a kompetencje obywatelskie

Tytuł:
Edukacja w procesie. Metoda projektów a kompetencje obywatelskie
Education in process. The project method and civic competences
Autorzy:
Zaorski-Sikora, Łukasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/40570840.pdf
Data publikacji:
2015-12-01
Wydawca:
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Tematy:
metoda projektów
postawa obywatelska
reforma systemu edukacyjnego w Unii Europejskiej
project method
civic attitude
reform of the educational system in the European Union
Źródło:
Civitas Hominibus. Rocznik filozoficzno-społeczny; 2015, 10; 107-118
1896-1819
2391-5145
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Truizmem jest dzisiaj stwierdzenie, iż stoimy przed koniecznością zmiany systemu i treści edukacji. Rzeczywistość rozwija się bowiem znacznie gwałtowniej niż w okresach minionych, a przyszłość świata, Europy, Polski zależy od tego, czy zdobywana przez człowieka wiedza będzie aktualna, adekwatna i pomocna w rozwiązywaniu realnych problemów jutra. Nikt chyba nie ma dzisiaj wątpliwości, że w takiej sytuacji istotne jest dbanie nie tylko o rozwój wiedzy i umiejętności, ale także kształtowanie określonych postaw - względnie trwałych dyspozycji do pewnego rodzaju zachowań. W artykule autor zwraca uwagę na korzyści wynikające z zastosowania w procesie edukacyjnym metody projektów, przede wszystkim wskazuje implikacje istotne dla kształtowania w ten sposób postawy obywatelskiej. Kontekst stanowi tutaj reforma systemu edukacyjnego w Unii Europejskiej.

It is a truism today to state that we are facing the necessity of changing the education system and its content. Reality is developing much more rapidly than in past periods, and the future of the world, Europe, and Poland depends on whether the knowledge acquired by people will be current, adequate, and helpful in solving the real problems of tomorrow. No one today probably doubts that in such a situation, it is important to care not only about the development of knowledge and skills but also about shaping certain attitudes – relatively stable dispositions towards certain types of behavior. In the article, the author highlights the benefits of using the project method in the educational process, primarily pointing out its implications for shaping civic attitudes. The context here is the reform of the educational system in the European Union.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies