Determinant of tendency towards the usage of social media tools : trust importance in Saudi communication sector Wyznaczanie tendencji w zakresie wykorzystania narzędzi mediów społecznych : zaufanie w sektorze komunikacji w Arabii Saudyjskiej
This study sought to examine the relationship between predictors of social media application usage; these constructs include usefulness, ease of use, effectiveness of collaboration and communication among communication sector of Saudi Arabia with moderating role of trust on tendency towards usage of social media tools as latest technology advancements. Self-administrated questionnaire was used for data collection from Saudi communication sector. Cross sectional research was conducted and participants were voluntarily participated and completed questionnaire. Relationships and proposed framework was examined by using SMART-PLS (Measurement Model, Structural Equation Model). Reliability, composite reliability and discriminate validity; further, hypothesis testing was examined in structural model and direct effect and indirect effects (moderating role) has been examined and found significant relation between constructs, but moderating role of trust was not significant. This study provides what is perhaps the first empirical test of the joint contribution of usefulness, ease of use, effective collaboration and communication with moderating role of trust on adoption and tendency of social media usage in Saudi context. In addition, the findings of the study extend the literature on tendency of social media usage.
Badanie to miało na celu zbadanie związku między predyktorami użycia aplikacji społecznościowych; konstrukcje te obejmują użyteczność, łatwość użycia, skuteczność współpracy i komunikacji między sektorem komunikacji Arabii Saudyjskiej z moderującą rolą zaufania do tendencji do korzystania z narzędzi mediów społecznościowych jako najnowszych osiągnięć technologicznych. Do gromadzenia danych z saudyjskiego sektora komunikacji wykorzystano kwestionariusz samorządowy. Przeprowadzono badania przekrojowe, w których uczestnicy dobrowolnie wzięli udział i wypełnili kwestionariusz. Relacje i proponowane ramy zostały zbadane przy użyciu SMART-PLS (model pomiaru, model równań strukturalnych). Niezawodność, niezawodność złożona i dyskryminująca ważność; ponadto zbadano hipotezę w modelu strukturalnym, zbadano efekt bezpośredni i pośredni (rola moderująca) i stwierdzono znaczący związek między konstruktami, ale moderująca rola zaufania nie była znacząca. To badanie stanowi być może pierwszy test empiryczny wspólnego wkładu użyteczności, łatwości użytkowania, efektywnej współpracy i komunikacji z moderującą rolą zaufania w zakresie adopcji i tendencji korzystania z mediów społecznościowych w kontekście saudyjskim. Ponadto wyniki badania rozszerzają literaturę na temat tendencji korzystania z mediów społecznościowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00