Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Functions and forms of managerial communication

Tytuł:
Functions and forms of managerial communication
Funkcje i formy komunikacji zarządczej
Autorzy:
Vladutescu, S.
Budica, I.
Dumitru, A.
Stanescu, G. C.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/405255.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Tematy:
organizational communication
managerial communication
purpose
functions
forms
komunikacja organizacyjna
komunikacja zarządcza
cel
funkcje
formy
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2015, 12, 2; 191-201
2081-7452
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study is circumscribed to the domain of organizational communication and it is located within the specific field of managerial communication. It aims to clarify the purpose, functions and forms of managerial communication. The central approach is one of clarification and classification; in this respect, the approach is one of ontology of managerial communication (ontology includes vocabulary, terminology, classifications and typologies of a knowledge field). The research method that is used is complex and consists of a mix of meta-analytic procedures, procedures for collation, corroboration and synthesis procedures. Specialty literature is subject to a radiographic view in order to delineate ideas, opinions and theses related to the topic. Finally, our contribution consists of a) revealing, that managerial communication fulfills seven functions (information, decision transmission, influence, instruction, image, motivation, promotion) and c) in emphasizing that managerial communication is presented under seven forms (internal, external, vertical, horizontal, diagonal, linear, bipolar, and network communication).

Badanie to ograniczone jest do dziedziny komunikacji organizacyjnej i usytuowane jest w konkretnym obszarze komunikacji zarządczej. Ma ono na celu wyjaśnienie celów, funkcji i formy komunikacji zarządczej. Główne podejście jest jednym z wyjaśnień i klasyfikacji; w tym zakresie, podejście jest jedną z ontologii komunikacji zarządczej (ontologia obejmuje słownictwo, terminologię, klasyfikacje i typologie pola wiedzy). Użyta metoda badania jest złożona i składa się z kombinacji meta-procedur analitycznych, procedur porównywania, potwierdzania i syntezy. Literatura specjalności jest przedmiotem radiograficznego widzenia w celu wytyczenia pomysłów, opinii i tez związanych z tematem. Ostatecznie nasz wkład składa się z: ujawnienia, że komunikacja zarządcza spełnia siedem funkcji (informacyjną, przekazywania decyzji, wpływu, nauki, obrazu, motywacji, promocji) oraz podkreślenia, że komunikacja zarządcza prezentowana jest w siedmiu postaciach (wewnętrzna, zewnętrzna, pionowa, pozioma, ukośna, liniowa, bipolarna i komunikacja sieciowa).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies