Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educological Principles of Training Experts for the Education System of Ukraine: Achievements and Prospects

Tytuł:
Educological Principles of Training Experts for the Education System of Ukraine: Achievements and Prospects
Autorzy:
Protsenko, Olena
Ogneviuk, Viktor
Sysoieva, Svitlana
Melnychenko, Olha
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/40494064.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
edukacja
eksperci w dziedzinie edukacji
interdyscyplinarny
edukologia
education
educology
experts in the field of education
interdisciplinary
Źródło:
Horyzonty Wychowania; 2021, 20, 55; 109-120
1643-9171
2391-9485
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
RESEARCH OBJECTIVE: The problem of introducing expert examination of education management is relevant and pressing for Ukraine in the context of assessment of education quality at all levels. The purpose of the article is to substantiate the effectiveness of the model of training experts in the field of education on the basis of educology at Borys Grinchenko Kyiv University. THE RESEARCH PROBLEM AND METHODS: When processing the obtained empirical data, statistical methods were used to compare the indicators of the Master’s student survey before and after the course of educology according to Pearson’s criteria, Fisher’s test, and the Mann-Whitney-U test Venn diagram. THE PROCESS OF ARGUMENTATION: Training experts in the field of education is based on the model: 1) mastering the basics of educology and its components; 2) mastering the methodology of the examination and the ethical standards of its implementation; and 3) mastering the specifics of the educational segment which is subject to expert examination. RESEARCH RESULTS: The study confirms the efficiency of the developed model of experts’ training in the field of education. Educology provides the system, purposefulness and effectiveness for such training. CONCLUSIONS, INNOVATIONS, AND RECOMMENDATIONS: The results of the study provide an opportunity to see the feasibility of the first level of the model, which involves mastering the basics of educology; the second level, which is aimed at mastering the components of the educational program, which reveal the methodology and specifics of expert activities; and the third level, which makes it possible to differentiate the suggested directions of such training, namely: measuring and monitoring the quality of education, education management, educational economics, and educational law.

CEL NAUKOWY: Problem wprowadzenia eksperckiego egzaminu z zarządzania oświatą jest dla Ukrainy aktualny i naglący w kontekście oceny jakości edukacji na wszystkich poziomach. Celem artykułu jest uzasadnienie skuteczności modelu kształcenia ekspertów w dziedzinie edukacji napodstawie edukacji na Uniwersytecie Kijowskim im. Borysa Hrinczenki. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Przy przetwarzaniu uzyskanych danych empirycznych wykorzystano metody statystyczne do porównania wskaźników ankiety magisterskiej studentów przed i po kursie edukacyjnym według kryteriów Pearsona, testu Fishera oraz diagramu Venna testu Manna‑Whitneya‑U. PROCES WYWODU: Kształcenie ekspertów w zakresie edukacji opiera się na modelu: 1) opanowanie podstaw edukologii i jej komponentów; 2) opanowanie metodyki badania i standardów etycznych jego realizacji; oraz 3) opanowanie specyfiki segmentu edukacyjnego podlegającego ekspertyzie. WINIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Badanie potwierdza skuteczność opracowanego modelu szkolenia ekspertów w zakresie edukacji. Edukologia zapewnia system, celowość i skuteczność takiego szkolenia. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Wyniki badania dają możliwość zobaczenia wykonalności pierwszego poziomu modelu, który obejmuje opanowanie podstaw edukacji; drugi poziom, który ma na celu opanowanie elementów programu edukacyjnego, które ujawniają metodologię i specyfikę działań eksperckich; oraz trzeci poziom, który pozwala wyróżnić proponowane kierunki takiego szkolenia, a mianowicie: pomiar i monitorowanie jakości edukacji, zarządzanie oświatą, ekonomikę oświaty i prawo oświatowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies