Practices of injustice and workplace deviance: the case of ASEAN Manufacturing firm Praktyki dotyczące uszkodzenia urządzenia w miejscu pracy: przypadek firmy ASEAN Manufacturing
This study is aimed to inspect the association of distributive injustice, procedural injustice and interactional injustice with workplace deviance along with the mediating role of jealousy among the employees of Malaysian manufacturing firm. This study was done quantitatively. Data collection has been done through random sampling technique and 5-point Likert Scale was used to employ the data. For the data analysis smart PLS 3.0 was used and this study contains the sample size of 350 which has been taken from the manufacturing firm of the Malaysia. The findings of the study showed that the Malaysian manufacturing firm, employees were critically affected by organizational injustice and this led towards the aggression, jealousy and exhaustion among the employees that eventually produced workplace deviant behaviors. In order to cope with the workplace deviance effectively, management need to eliminate the practices of workplace injustices that arise the feelings of jealousy among that employees and consequently engage them in the deviant workplace behaviors and this situation evidently damage the well-being of the employees.
Niniejsze badanie ma na celu zbadanie związku niesprawiedliwości dystrybucyjnej, niesprawiedliwości proceduralnej i niesprawiedliwości interakcyjnej z dewiacją w miejscu pracy, a także mediacyjną rolą zazdrości wśród pracowników malezyjskiej firmy produkcyjnej. Badanie przeprowadzono ilościowo. Zbieranie danych przeprowadzono losowo w celu wykorzystania danych zastosowano technikę próbkowania i 5-punktową skalę Likerta. Do analizy danych wykorzystano inteligentny PLS 3.0, a badanie to zawiera próbkę o wielkości 350, pobraną z firmy produkcyjnej z Malezji. pokazał, że malezyjska firma produkcyjna, pracowników została poważnie dotknięta niesprawiedliwością organizacyjną, co doprowadziło do agresji, zazdrości i wyczerpania wśród pracowników, którzy ostatecznie doprowadzili do odchyleń w miejscu pracy. Aby skutecznie radzić sobie z odchyleniem w miejscu pracy, zarząd musi wyeliminować praktyki niesprawiedliwości w miejscu pracy, które budzą poczucie zazdrości, że pracownicy i w konsekwencji angażują ich w odbiegające od normy zachowania w miejscu pracy, a sytuacja ta najwyraźniej szkodzi dobrobytowi pracowników.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00