Corporate social responsibility initiatives and employee perspectives in UAE Inicjatywy społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy pracownika w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
This research paper aims to study employees’ perceptions of Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives adopted by two oil and gas companies in the UAE. Its purpose is to compare the perception about CSR dimensions between employees of these two organizations and to identify the differences in perception about CSR based on the demographic profile and the influence of CSR dimensions on CSR satisfaction of employees. Purposive sampling and questionnaire were applied to collect information from 450 employees in management and supervisory cadre in two oil companies in the UAE. The results showed that the dimensions of environmental initiatives does have a strong impact on satisfaction of employees though demographic variables failed to show a significant difference in perception levels. It also showed that CSR is interpreted differently by employees of both the companies depending on what their companies focus areas are. Responses were analyzed using statistical tools such as Pearson’s correlation, regression, Kruskal-Wallis and chi-square test with the aid of SPSS software.
Artykuł ma na celu zbadanie postrzegania przez pracowników inicjatyw Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (ang. CSR) podjętych przez dwa przedsiębiorstwa naftowe i gazowe w ZEA. Jego celem jest porównanie postrzegania wymiarów CSR pomiędzy pracownikami obu tych organizacji oraz zidentyfikowanie różnic w postrzeganiu CSR na podstawie profilu demograficznego oraz wpływu poszczególnych elementów CSR na satysfakcję pracowników. Do zebrania informacji od 450 pracowników wśród kadry zarządzającej i kadry nadzorczej w dwóch przedsiębiorstwach naftowych w ZEA zastosowano celowe określenie próby badawczej oraz wykorzystano opracowany kwestionariusz. Wyniki wykazały, że wymiary inicjatyw środowiskowych CSR mają silny wpływ na zadowolenie pracowników, choć zmienne demograficzne nie wykazały istotnych różnic w poziomach percepcji. Okazało się również, że CSR jest różnie interpretowana przez pracowników obu firm, w zależności od tego, na jakich obszarach działania koncentrują się ich firmy. Odpowiedzi były analizowane za pomocą narzędzi statystycznych, takich jak: korelacja Pearsona, regresja, test Kruskala-Wallisa i chi-kwadrat przy zastosowaniu oprogramowania SPSS.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00