The Indian Film Industry is second popular entertainment industry across the globe after Hollywood film industry of the United States of America. Despite of being popular, there are arguments that New Delhi hasn’t utilized the full potential of Indian film industry as an instrument to turn popularity into the (Soft)power. The Indian film industry has tremendous potential to become India’s soft power if its potential is harnessed to the fullest. Therefore, this paper focuses upon how the popularity can be effectively used by examining strengths of industry and future prospects. Additionally, this paper provides relevant policy recommendations to effectively use film industry to enhance soft power as well as brief concluding remarks.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00