Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozpowszechnianie opinii w sieciach złożonych. Model wirusowy i jego weryfikacja na podstawie danych z Twittera

Tytuł:
Rozpowszechnianie opinii w sieciach złożonych. Model wirusowy i jego weryfikacja na podstawie danych z Twittera
Viral model of spreading opinions in complex network
Autorzy:
Dzida, D.
Markowski, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/404009.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Symulacji Komputerowej
Tematy:
sieci złożone
wirusowy model rozpowszechniania opinii
dyskretna symulacja wieloagentowa
complex networks
viral model of opinion propagation
multi-agent discrete simulation
Źródło:
Symulacja w Badaniach i Rozwoju; 2013, 4, 1; 5-21
2081-6154
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem zainteresowania w niniejszym artykule jest proces rozpowszechniania opinii w populacji. W artykule przedstawiono wirusowy model opinii bazujący na teorii wpływu społecznego. Wraz ze wzrostem popularności portali społecznościowych możliwe stało się zbieranie danych rzeczywistych dotyczących zjawisk społecznych. Do budowy oraz kalibracji zaprezentowanego modelu wykorzystano dane z portalu Twitter, które były powiązane z akcją „Siema tu Polska”. Wykonano analizę jakościową oraz ilościową zaobserwowanej akcji, a następnie na jej podstawie zaproponowano model opinii. Weryfikacja modelu została dokonana poprzez symulację wieloagentową. Przedstawiono wyniki symulacji oraz ich analizę, a następnie zaproponowano dalszy kierunek prac.

With the increasing popularity of social network portals it is easier to collect real data on social phenomena. This data can be applied to build and verify opinion models. In this article authors presents viral opinion model based on social impact theory. Construction and calibration of the model is based on data from Twitter, which have been collected during action "Siema Tu Polska". The article analyses carefully this social action. Based on this analyses authors propose new opinion model. Verification of proposed model was made through multi-agent simulation. The results of simulation were described and further work was proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies