Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza stanu środowiska wewnętrznego w wybranych przedszkolach. Cz. 1 Temperatura

Tytuł:
Analiza stanu środowiska wewnętrznego w wybranych przedszkolach. Cz. 1 Temperatura
Analysis of indoor environment in a kindergarten building. P. 1 Temperature
Autorzy:
Gładyszewska-Fiedoruk, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/403027.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Politechnika Białostocka. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
Tematy:
jakość powietrza wewnętrznego
wentylacja
mikroklimat
temperatura
indoor air quality
ventilation
microclimate
temperature
Źródło:
Budownictwo i Inżynieria Środowiska; 2010, 1, 4; 281-285
2081-3279
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Aby zapewnić dzieciom odpowiednie warunki sanitarno-higieniczne w pomieszczeniach przedszkolnych należy pamiętać o częstym wietrzeniu i nie przegrzewaniu pomieszczeń. Aby zapewnić dzieciom odpowiednie warunki sanitarno-higieniczne w pomieszczeniach należy więc zapewnić właściwą wentylację. Temperatura w pomieszczeniach jest parametrem stanu powietrza najbardziej odczuwalnym przez ludzi. Decyduje ona o samopoczuciu, wydajności w pracy, zapewnia tzw. komfort cieplny. Niewłaściwa temperatura, może doprowadzić do chorób. Badania prowadzono w trzech przedszkolach o różnej wielkości i różnej termoizolacyjności ścian zewnętrznych. Termomodernizację w poszczególnych przedszkolach wykonano w różnym czasie. Prowadzono badania jakości powietrza wewnętrznego w salach przedszkolnych. W artykule przedstawiono tylko wyniki dotyczące temperatury powietrza wewnętrznego badanych przedszkoli.

In order to ensure proper sanitary and hygienic conditions in a kindergarten building, one needs to remember about airing the rooms frequently and making sure that the temperature is not too high; this is why an efficient ventilation system is indispensable. Temperature is the parameter of indoor air whose influence people are most likely to feel. It is the decisive factor about their general physical and mental state and the efficiency of their work; temperature also ensures the socalled thermal comfort. A temperature that is either too high or too low may cause various diseases. The research was conducted in three kindergartens which varied in terms of the space of the facilities and thermal insulation of exterior walls. Thermomodernization in each kindergarten was carried out at a different time. The research focused on the quality of indoor air in particular rooms. This article discusses the results only with regard to air temperature in the kindergartens in question.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies