The impact of snow melting on slope's stability on the roads in cold regions is presented. Examples from Russia are given and the analysis of the results of investigation is presented. The authors point out to lack of modern tools and the lack of adequate preventive technologies.
Praktyka konstruowania i modernizacji budowli ziemnych pokazuje, że podstawowe typy deformacji nasypów ziemnych, wykonanych z granulowanych materiałów, spowodowane są zjawiskiem erozji powierzchniowej poddanej lokalnym deformacjom spowodowanym ścinaniem. Sytuacja ta pojawia się na osuwiskach, gdzie występuje oddziaływanie wody w gruncie. Przeprowadzone wyniki badań umożliwiły sformułowanie wniosków, że lokalne deformacje gruntów na skarpach nasypów są spowodowane poprzez oddziaływanie następujących czynników: mała gęstość objętościowa pasów nasypów, wysoka wilgotność gruntu w okresie wiosennym, lokalne przenikanie wody w okresie topnienia lodu w korycie drogi. Drgania generowane w korycie drogi poprzez oddziaływanie ruchu pojazdów przyczynia się do zakłóceń w równowadze pomiędzy naprężeniami ścinającymi a hamowaniem. Aktualna wiedza dotycząca konstruowania skarp nasypów obecnie nie jest jeszcze usystematyzowana.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00