Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The loadings due to traffic considered in design of trenchless rehabilitation of sewage pipes

Tytuł:
The loadings due to traffic considered in design of trenchless rehabilitation of sewage pipes
Obciążenia użytkowe od taboru samochodowego w projektowaniu bezwykopowej odnowy przewodów kanalizacyjnych
Autorzy:
Kuliczkowski, A.
Kuliczkowska, E.
Parka, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/402244.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Politechnika Świętokrzyska w Kielcach. Wydawnictwo PŚw
Tematy:
technologie bezwykopowe
konstrukcje podziemne
odnowa przewodów kanalizacyjnych
trenchless technology
underground constructions
pipe rehabilitation
Źródło:
Structure and Environment; 2010, 2, 2; 45-53
2081-1500
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
New method "KA-17" used for making calculations of the values of road traffic loads and created by prof. Andrzej Kuliczkowski, is presented here. Proposed method considers the influence of different types of soil placed above existing sewers on the values of road traffic loads acting on sewers. Several curves created for different diameters, different types of soil and vehicles and expressed as a function of a height of soil column above the sewer are also given. Attached examples explain how the values of road traffic loads change depending on the above mentioned parameters. Besides a comparative analysis of two methods used for making calculations of the values of road traffic loads (according to Scandinavian and KA-17 methodology) is included in the paper. Thorough analysis of basic problems that the one can face during determining the values of a dynamic coefficient is also presented. Additionally the influence of a reducing coefficient expressed among the other things. As a function of different types of a road surface on final values of loadings acting on sewer is explained. Following the results of thorough researches above mentioned analyses are recommended as an especially useful for e.g. evaluation of a safety coefficient of sewer to be renovated or for calculations of optimum wall thickness of linings used for trenchless reconstruction of sewers as well as other pipes used for underground constructions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies