Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

15-minutowe zielone miasto kompaktowe – koneksje, wyzwania i perspektywy

Tytuł:
15-minutowe zielone miasto kompaktowe – koneksje, wyzwania i perspektywy
The 15-minute green compact city – connections, challenges and prospects
Autorzy:
Michalska-Żyła, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/40211512.pdf
Data publikacji:
2024-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
miasto 15-minutowe
miasto zielone
miasto zwarte
15-Minute City
Green City
Compact City
Źródło:
Nowa Polityka Wschodnia; 2024, 2(41); 28-42
2084-3291
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article, which is of a review nature, is to present the main elements linking the 15-Minute City model with urban development concepts such as Green City and Compact City. The main thesis of the article boils down to the assumption of substantive proximity of the analyzed concepts. Attention has been focused on three elements found in the mentioned approaches: accessibility of public services, organization of urban transportation prioritizing pedestrian and bicycle traffic, and improvement of the quality of public spaces. The premises for the implementation of the proposed changes in urban space have also been presented, indicating significant challenges in this regard.

Celem artykułu, który ma charakter przeglądowy, jest zaprezentowanie głównych elementów łączących model miasta 15-minutowego z takimi koncepcjami miejskiego rozwoju jak Green City i Compact City. Główna teza artykułu sprowadza się do założenia o bliskości merytorycznej analizowanych konceptów. Uwaga została skoncentrowana na takich trzech elementach odnajdywanych we wskazanych podejściach jak: dostępność usług publicznych, organizacja miejskiej komunikacji z priorytetem dla ruchu pieszego i rowerowego oraz poprawa jakości przestrzeni publicznych. Ukazano również przesłanki implementacji postulowanych zmian przestrzeni miejskiej, wskazując przy tym na istotne wyzwania w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies