Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena wybranych właściwości betonów zwykłych z rozdrobnioną gumą ze zużytych opon samochodowych

Tytuł:
Ocena wybranych właściwości betonów zwykłych z rozdrobnioną gumą ze zużytych opon samochodowych
Assessment of selected properties of normal concretes with the grinded rubber from worn out vehicle tyres
Autorzy:
Ołdakowska, E.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/399998.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Inżynierii Ekologicznej
Tematy:
beton
guma
rozdrobnione odpady gumowe
concrete
rubber
disintegrated rubber waste material
Źródło:
Inżynieria Ekologiczna; 2015, 43; 49-54
2081-139X
2392-0629
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Guma ze zużytych opon kojarzona jest z materiałem nieprzydatnym i uciążliwym dla środowiska, którego najpopularniejszą metodą odzysku, do niedawna, było składowanie (obecnie prawnie zabronione). Przyjęcie i upowszechnienie nowych standardów ekologicznych, formułowanych nie tylko przez prawodawstwo europejskie i krajowe, ale także kształtujących się w wyniku wzrostu świadomości ekologicznej, wymusza konieczność poszukiwania efektywnych sposobów utylizacji opon poużytkowych. Przykładowym, przedstawionym w pracy, rozwiązaniem problemu opon wycofanych z eksploatacji jest ich wykorzystanie w postaci rozdrobnionej jako substytutu kruszywa naturalnego do produkcji betonu zwykłego. W artykule zaprezentowano wyniki badań wybranych właściwości modyfikowanego betonu zwykłego, na podstawie których stwierdzono, że guma powoduje obniżenie wytrzymałości na ściskanie, obniżenie ciężaru betonu, ogranicza możliwość wchłaniania wody przez beton, a także nie wpływa znacząco na zjawiska fizykochemiczne towarzyszące formowaniu się struktury kompozytu.

Rubber from the worn tyres is associated with a useless material, strenuous for environment, whose most popular recovery method until recently was storage (currently forbidden by law). The adoption and dissemination of new ecological standards, created not only by the European and national legislation, but also developing as a result of expanding ecological consciousness, forces the necessity of seeking efficient methods of utilization of the vehicle tyres. The exemplary solution for the problem of tyres withdrawn from the operation, presented in the article, is using them in the grinded form as a substitute for the natural aggregate for the production of normal concrete. The article presents the results of the tests of selected properties of the modified normal concrete, upon the basis of which it has been found that the rubber causes decrease of compression strength, concrete weight, limits water absorbability, and does not influence significantly the physical and chemical phenomena accompanying the composite structure formation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies