Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of correspondence analysis to the identification of the determinants of the economic condition of the e-services sector enterprises in Podlaskie region

Tytuł:
Application of correspondence analysis to the identification of the determinants of the economic condition of the e-services sector enterprises in Podlaskie region
Wykorzystanie analizy korespondencji w badaniu uwarunkowań kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw sektora e-usług województwa podlaskiego
Autorzy:
Dębkowska, K.
Kilon, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/399430.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Politechnika Białostocka. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
Tematy:
correspondence analysis
e-services
e-commerce
analiza korespondencji
e-handel
e-usługi
Źródło:
Ekonomia i Zarządzanie; 2014, 6, 1; 38-56
2080-9646
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Correspondence analysis (CA) is a descriptive, exploratory technique of multivariate statistical analysis, allowing to define the nature and structure of the relationship between qualitative variables, measured in nominal and ordinal scales. This technique, on the cost of losing some of the information, leads to an increase in the transparency of data and simplifies their interpretation. In this paper the results of the classical correspondence analysis of the selected data collected within CAWI/CATI survey are presented. The survey was carried out on a sample of 60 small and medium enterprises (SMEs) representing both e-commerce and e-services located in Podlaskie region. The application of correspondence analysis allowed the authors to identify some relations between the economic situation of companies in the e-services sector and the factors hampering their activities. In addition, CA technique allowed to indicate the relationship between the economic situation and the factors enabling firms to effectively compete in the market. It has been observed that companies with good economic situation often indicate the quality of services and quality of customers service as the main sources of their competitiveness

Analiza korespondencji należy do grupy opisowych, eksploracyjnych technik wielowymiarowej analizy statystycznej. Umożliwia ona określenie charakteru i struktury relacji między zmiennymi jakościowymi, mierzonymi w skalach nominalnych i porządkowych. Technika ta, kosztem utraty części informacji, prowadzi do zwiększenia przejrzystości danych oraz upraszcza ich interpretację. W artykule przedstawiono przykład zastosowania klasycznej analizy korespondencji w odniesieniu do wybranych danych zgromadzonych w ramach badania CAWI/CATI, które zostało przeprowadzone na próbie 60 małych i średnich przedsiębiorstw zlokalizowanych w województwie podlaskim, reprezentujących sektor e-usług i e-handlu. Zastosowanie analizy korespondencji umożliwiło identyfikację wybranych zależności pomiędzy kondycją ekonomiczną badanych przedsiębiorstw a czynnikami utrudniającymi ich działalność. W dalszej części opracowania zidentyfikowano również zależność między kondycją ekonomiczną a czynnikami umożliwiającymi skuteczne konkurowanie na rynku. Badania dowiodły, że firmy w najlepszej kondycji ekonomicznej za główne źródła swej konkurencyjności uważają jakość świadczonych usług oraz jakość obsługi klientów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies