W artykule przedstawiono analizę znaczenia e-usług we współczesnej administracji publicznej
w Polsce. E-usługi stanowią ważne ogniwo w cyfryzacji gospodarki i są nieodzownym
elementem dynamicznie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego. Odpowiadając
na potrzeby zmieniających się wyzwań w zakresie kontaktów i komunikacji na potrzeby załatwiania spraw w urzędach publicznych, w Polsce przeznaczono znaczące środki finansowe
na rozwój e-administracji. Przeprowadzono również działania uświadamiające znaczenie
e-administracji wśród obywateli i pracowników administracyjnych. Wydaje się jednak, iż nie
miało to istotnego znaczenia w zwiększeniu zainteresowania e-usługami w Polsce. Wskazuje
na to odsetek osób, które korzystają z możliwości, jakie daje e-administracja.
Celem artykułu jest analiza znaczenia e-usług świadczonych przez administrację publiczną
w Polsce, jak również przyczyn tak małego zainteresowania e-usługami wśród polskiego
społeczeństwa. Metodyka artykułu opiera się na teoretycznej analizie e-usług w Polsce oraz analizie wyników
badań własnych oraz publicznych danych statystycznych zarówno krajowych, jak
i ogólnoświatowych. Źródłem danych empirycznych były Roczniki Statystyczne, dane Eurostatu,
jak również opracowania GUS-u i Komisji Europejskiej oraz własne wywiady pogłębione (IDI) z pracownikami administracji publicznej.
Authors of an article in this article discussed the importance of e-services in contemporary
public administration in Poland. E-services are important part of digitization of the economy
and are an essential element of a dynamically developing information society. Public
e-servise respond to the needs of changing challenges of contact and communication with
public offices in Poland and allocate significant funds for the development of e-government.
There have been carried out in large scale activities of awareness-raising importance of
e-government services to citizens and administrative staff. It seems however, that it was
not of great significance in increasing interest in e-services in Poland, as indicated by the
percentage of people who benefit from the opportunities offered by e-government. The
aim of the article is to analyze the importance of e-services provided by the public administration
in Poland as well as the reasons for such a small interest in e-services among polish
society. The methodology of the article is based on a theoretical analysis of e-services in Poland and
public analysis of statistical data both domestic and global. The source of empirical data
were Central Statistical Office, Eurostat statistics and the European Commission data.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00