Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Connection capacity of the transition zone in steel-concrete hybrid beam

Tytuł:
Connection capacity of the transition zone in steel-concrete hybrid beam
Nośność połączeń w strefie przejściowej w stalowo-betonowych belkach hybrydowych
Autorzy:
Kozioł, P.
Kożuch, M.
Lorenc, C.
Rowiński, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/396704.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
strefa przejściowa
belka hybrydowa
łączniki perfobond
badania niszczące
konstrukcje zespolone
transition zone
hybrid beam
perfobond connectors
destructive tests
composite structures
Źródło:
Civil and Environmental Engineering Reports; 2017, No. 25(2); 137-146
2080-5187
2450-8594
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The problem of transition zone of structural steel element connected to concrete is discussed in the following paper. This zone may be located for instance in specific bridge composite girder. In such case the composite beam passes smoothly into concrete beam. Because of several dowels usage in the transition zone, the problem of uneven force distribution were discussed through analogy to bolted and welded connections. The authors present innovative solution of transition zone and discuss the results, with emphasis put on the transition zone structural response in term of bending capacity, failure model and force distribution on the connection length. The article wider the already executed experimental test and presents its newest results.

W artykule przedstawiono zagadnienie kształtowania połączenia elementu stalowego z elementem betonowym w strefie przejściowej belki hybrydowej. Strefa ta może być wykorzystana m.in. w nowatorskich rozwiązaniach zespolonych dźwigarów mostowych, umożliwiając ich swobodne kształtowanie podłużne poprzez płynną zmianę pomiędzy przekrojem zespolonym a betonowym. Przedstawiono różne rozwiązania konstrukcyjne strefy przejściowej oraz poruszono problem nierównomiernego rozdziału sił w połączeniach długich, jako jednego z głównych czynników wpływających na kształtowanie połączenia elementu ze stali konstrukcyjnej z konstrukcją betonową. Prototypowe rozwiązanie strefy przejściowej opisano na podstawie przeprowadzonego badania niszczącego omawiając najnowsze wyniki tego badania oraz analizując model zniszczenia i redystrybucję sił na długości strefy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies