Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Parametric analyses of dynamic characteristic of the cable-stayed pedestrian bridge

Tytuł:
Parametric analyses of dynamic characteristic of the cable-stayed pedestrian bridge
Analizy parametryczne charakterystyk dynamicznych podwieszonej kładki dla pieszych
Autorzy:
Pańtak, M.
Jarek, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/396555.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
vibration
footbridges
parametric analysis
cable-stayed bridges
dynamic characteristics
drgania
kładki dla pieszych
analiza parametryczna
charakterystyki dynamiczne
Źródło:
Civil and Environmental Engineering Reports; 2017, No. 27(4); 77-90
2080-5187
2450-8594
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents characteristics of the structural system and results of dynamic field tests and numerical parametric analyses of three-span, two-pylon, cable-stayed pedestrian bridge with steel-concrete composite deck and spans of 25.5 + 60.0 + 25.5 m. The footbridge is characterized by increased dynamic susceptibility of the elements of the suspension system observed during the everyday operation of the structure. The analyses have shown that the high amplitude vibrations of the pylon back-stay cables change the parameters of the structural system and consequently change the value of the natural vibration frequencies of the structure. In the paper, the selection methodology of parameters of the computational model which allows to correctly determine the natural vibration frequencies of the footbridge has been presented.

W referacie przedstawiono charakterystykę układu konstrukcyjnego oraz wyniki dynamicznych badań terenowych i analiz numerycznych trójprzęsłowej, dwupylonowej, podwieszonej kładki dla pieszych z pomostem zespolonym stalowo-betonowym o rozpiętościach przęseł 25,5 + 60,0 + 25,5 m. Kładka odznacza się zwiększoną podatnością dynamiczną elementów układu podwieszenia obserwowaną podczas codziennej eksploatacji konstrukcji. Wykonane analizy wykazały, iż występujące drgania want odciągowych o dużych amplitudach wpływają na zmianę parametrów układu konstrukcyjnego i w konsekwencji zmianę wartości częstotliwości drgań własnych konstrukcji. W pracy przedstawiono wyniki analiz i badań terenowych obrazujące zależność charakterystyk dynamicznych kładki od podatności dynamicznej want odciągowych i swobody przemieszczeń pylonów. Scharakteryzowano metodykę doboru parametrów modelu obliczeniowego pozwalającą na poprawne wyznaczenie częstotliwości drgań własnych konstrukcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies