Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the dependence between energy demand indicators in buildings based on variants for improving energy efficiency in a school building

Tytuł:
Analysis of the dependence between energy demand indicators in buildings based on variants for improving energy efficiency in a school building
Analiza zależności między wskaźnikami zapotrzebowania na energię w budynkach na podstawie wariantów poprawy efektywności energetycznej budynku szkoły
Autorzy:
Skiba, M.
Rzeszowska, N.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/396440.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
energy efficiency
public buildings
school
RES
primary energy
final energy
efektywność energetyczna
budynki użyteczności publicznej
szkoła
OZE
energia pierwotna
energia końcowa
Źródło:
Civil and Environmental Engineering Reports; 2017, No. 26(3); 31-41
2080-5187
2450-8594
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the five far-reaching goals of the European Union is climate change and sustainable energy use. The first step in the implementation of this task is to reduce energy demand in buildings to a minimum by 2021, and in the case of public buildings by 2019. This article analyses the possibility of improving energy efficiency in public buildings, the relationship between particular indicators of the demand for usable energy (UE), final energy (FE) and primary energy (PE) in buildings and the impact of these indicators on the assessment of energy efficiency in public buildings, based on 5 variants of extensive thermal renovation of a school building. The analysis of the abovementioned variants confirms that the thermal renovation of merely the outer envelope of the building is insufficient and requires the use of additional energy sources, for example RES. Moreover, each indicator of energy demand in the building plays a key role in assessing the energy efficiency of the building. For this reason it is important to analyze each of them individually, as well as the dependencies between them.

Jednym z pięciu dalekosiężnych celów Unii Europejskiej jest zmiana klimatu i zrównoważone wykorzystanie energii. Pierwszym etapem działań obejmujących realizację tego zadania jest ograniczenie zapotrzebowania na energię do minimum przez budynki do 2021, a w przypadku budynków użyteczności publicznej do 2019 r. Prezentowany artykuł na przykładzie 5-ciu wariantów głębokiej termomodernizacji budynku szkoły, poddaje analizie możliwość podnoszenia efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej, zależność między poszczególnymi wskaźnikami zapotrzebowania na energię użytkową (EU), końcową (EK) i pierwotną (EP) w budynkach oraz wpływ tych wskaźników na ocenę efektywności energetycznej obiektów użyteczności publicznej. Analiza przedstawionych wariantów potwierdza, iż wyłączna termomodernizacja osłony budynku jest niewystarczająca i wymaga zastosowania dodatkowych źródeł energii np. zastosowanie OZE. Ponadto, każdy wskaźnik zapotrzebowania na energię w budynku pełni kluczową rolę w ocenie efektywności energetycznej obiektu, dlatego istotnym jest analiza każdego z nich indywidualnie, jak i zależności między nimi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies