Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mathematical and simulation modelling of normal force for a rail

Tytuł:
Mathematical and simulation modelling of normal force for a rail
Autorzy:
Kisilowski, J.
Kowalik, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/393938.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Polskie Stowarzyszenie Telematyki Transportu
Tematy:
rail vehicle dynamics
normal force
transport
railways
dynamika pojazdów szynowych
siła normalna
szyny kolejowe
Źródło:
Archives of Transport System Telematics; 2018, 11, 4; 29-36
1899-8208
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Description of dynamics occurring during the passage of a rail vehicle is a complex problem, and their mathematical relations are considered in several different aspects such as: interaction of normal force on a beam with fixed and variable cross-section, body, trolley and wheelset displacement and consideration of wheel-rail contact and other phenomena occurring in the contact surface, which include adhesion and creepage. The article presents the effects of work on the issues of normal force at the contact point of the wheel and rail. A mathematical model describing the dynamics of a rail vehicle was defined, determining the normal, transverse and longitudinal force appearing in the wheel-rail contact zone. Variations in the value of the normal force exerted by the wheelset on the rail are the quantity on which the parameters occurring in contact between the wheel and the rail depend. The obtained results from computer simulations show that the normal force is a variable parameter depending on the sign and magnitude of forces occurring between individual blocks of the rail vehicle during the movement. The results obtained will be used in further scientific work devoted to the contact problems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies