Maritime passenger transport has a social and cohesive dimension. For islander’s maritime transport influence their quality of life since it is has a crucial role in connecting insular places with urban places by providing reliable maritime transport service. Service expected by the traveller in the port varies. In order to satisfy the user requirements maritime passenger ports have specific organizational, functional and administrative characteristics. In Croatia maritime passenger ports, according to their organizational aspect of business operations, are designed for passenger liner traffic, cruise traffic and nautical traffic. In this paper the main focus will be given to the organizational aspect of passenger liner ports, i.e. on the management of these ports. In the first part of the paper a short overview of the maritime passenger transport is given following the analysis on organisation and management of Croatian maritime passenger liner ports.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00