The paper introduces a self-organizing traffic signal system for an urban road network. In the presented system, the traffic control decisions are made on the basis of predictions that are obtained from a fuzzy cellular traffic model. The fuzzy cellular model represents traffic streams at the microscopic level. Therefore it can directly map parameters of individual vehicles and the vehicle classes can be taken into account in making the control decisions.Simulation experiments were performed to compare the performance of the self-organizing traffic control for twoscenarios: first, when the class of vehicles is taken into account and second, when the information on the vehicle class is unavailable. Results of the simulations allow us to explore the possibility of performance enhancement of the urban traffic control through the utilisation of microscopic traffic models and vehicle classification systems.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00