The vehicle-to-vehicle (V2V) and vehicle-to-infrastructure (V2I) communication for the increasing of traffic safety, traffic efficiency and driving comfort is a relatively new field of intelligent transport systems. In this paper a cooperative system for urban transport - which has been developed within the German research project KOLINE - is presented. It uses the communication between vehicles and traffic lights via the wireless communication standard IEEE 802.11p with the aim to avoid stops at traffic lights in order to reduce noise and pollutant emissions. The traffic lights provide information about the future signal changes and the local traffic state to the vehicles. The vehicles use this data to calculate the optimal approach strategy. In addition, the signal programs of the traffic lights are coordinated throughout the network and recalculated every 15 minutes according to the traffic volume. The article focuses on the architecture of the cooperative system and the communication between vehicles and traffic lights.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00