Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Design and development of a road traffic redirection system

Tytuł:
Design and development of a road traffic redirection system
Autorzy:
Bazan, M.
Janiczek, T.
Halawa, K.
Dudek, R.
Rudawski, Ł.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/393375.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polskie Stowarzyszenie Telematyki Transportu
Tematy:
traffic redirection
Dijkstra algorithm
shortest paths
dynamic rerouting
guidance systems
przekierowanie ruchu
algorytm Dijkstry
najkrótsza ścieżka
dynamiczna zmiana trasy
systemy kierowania
Źródło:
Archives of Transport System Telematics; 2017, 10, 1; 3-8
1899-8208
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowadays, the crucial issue of guidance systems based on a GPS signal is that they are not able to redirect road users, taking into account the current state of traffic (and the predicted state within the time of the travel) in the city. In this paper we present a three layer architecture of a computer system capable of redirecting users of an urban road system via routes with a lighter traffic load in order to reach their declared destination in the city. A basic layer is a multiprocessor calculation server running Dijkstra path search tasks, the middle layer - the one which is visible to the road user - is a replicable proxy server that collects route requests from road users. The third layer is a mobile application. The prototype of such a system was developed by the ArsNumerica Group. The crucial feature of the system is feedback from road users that allows us to adjust the whole Intelligent Transportation System in the city to changes in traffic flow at various road links introduced by the redirection process applied to many users. The performance test strategy to prove the efficiency of the architecture was carried out for the city of Wrocław.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies