Ekologiczna i materiałooszczędna technologia wytwarzania wstawek hamulcowych o stabilnych parametrach jakościowych. Cz. 1. Modernizacja technologii z zastosowaniem symulacji komputerowej
Ekologiczna i materiałooszczędna technologia wytwarzania wstawek hamulcowych o stabilnych parametrach jakościowych. Cz. 1. Modernizacja technologii z zastosowaniem symulacji komputerowej The ecological and material-saving technology for producing brake blocks with stable parameters of quality. Part 1. Technology modernization using computer simulation
Prezentowany artykuł jest pierwszym z cyklu omawiającym
prace badawcze związane z udoskonaleniem
technologii produkcji wstawek hamulcowych dla kolejnictwa
w odlewni Spomel w Lęborku.
Współpraca z Instytutem rozpoczęła się od realizacji
projektu modernizacji procesu wytwarzania odlewów
nowej generacji nieiskrzących wstawek hamulcowych dla
potrzeb kolejnictwa w latach 2000−2001. W ramach tego
projektu opracowana została ekologiczna i materiałooszczędna
technologia wytwarzania nieiskrzących wstawek
hamulcowych o wysokich parametrach jakościowych. Wyniki
badań nad opracowaniem tej technologii przedstawiono
w niniejszym artykule.
Badania te obejmowały między innymi opracowanie
metod zasilania odlewu, dobór składu mas formierskich
i rdzeniowych zapewniających uzyskanie poprawy dokładności
wymiarowej oraz jakości powierzchni odlewów,
stabilizację parametrów technologicznych wykonywania
form odlewniczych, badania struktury, właściwości mechanicznych
i ścieralności tworzywa odlewów testowych,
a także określenie parametrów technologicznych procesu
odlewniczego.
The presented article is the first in the series, which
presents research related to the improvement of technology
for producing brake blocks for the railway industry in the
Spomel foundry in Lębork.
The cooperation with the Foundry Research Institute
started with the implementation of a project which modernised
the process for producing casts of a new generation
of non-sparking brake blocks for the needs of the railway
industry in the years 2000−2001. Within the framework of
this project an ecological and material-saving technology
was developed for producing non-sparking brake blocks
with high quality parameters. The research results obtained
from the development of the technology are presented in the
present article.
The research included, among other things, the development
of a method for feeding the cast, the selection
of moulding and core sands which ensure improved dimensional
accuracy and quality of surfaces of casts, stabilisation
of technological parameters of produced casting moulds,
the research of the structure, mechanical properties and
abrasion of examined cast material, as well as determination
of technological parameters for the casting process.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00