Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie zachowań uczestników ruchu na przejściach dla pieszych na podstawie analizy obrazu

Tytuł:
Badanie zachowań uczestników ruchu na przejściach dla pieszych na podstawie analizy obrazu
Safety assessment of pedestrian crossing solutions
Autorzy:
Olszewski, P.
Czajewski, W.
Dąbkowski, P.
Szagała, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/390795.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Politechnika Lubelska. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej
Tematy:
bezpieczeństwo pieszych
przejścia dla pieszych
metoda konfliktów
analiza obrazu
pedestrian safety
pedestrian crossing
image analysis
conflict technique
Źródło:
Budownictwo i Architektura; 2014, 13, 4; 177-184
1899-0665
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Referat przedstawia wstępne rezultaty projektu Mobis, którego celem jest opracowanie metody oceny bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych przy pomocy analizy obrazu wideo. Na wybranym przejściu dla pieszych w Warszawie ruch pieszych i pojazdów był rejestrowany przez 2 miesiące, przed i po instalacji urządzeń zwiększających bezpieczeństwo, czyli oznakowania aktywnego i progów zwalniających. Przy pomocy analizy obrazu dokonano pomiarów prędkości pojazdów oraz wstępnej identyfikacji konfliktów ruchowych pieszy-pojazd. Wyniki wskazują, że zarówno system oznakowania aktywnego sygnalizujący obecność pieszych SignFlash, jak i progi zwalniające powodują zmniejszenie średnich prędkości ruchu pojazdów oraz korzystnie wpływają na zachowanie kierowców.

Paper presents preliminary findings from the research project Mobis which is aimed at developing a method of assessing safety of pedestrian road crossings by using video image analysis. Pedestrian and vehicle traffic has been recorded at a selected crossing site in Warsaw for 2 months, before and after installation of safety measures which included active signage and speed humps. Speeds of approaching vehicles were measured and vehicle-pedestrian conflict situations identified by using video analysis. Results indicate that both SignFlash active signage and speed humps reduce mean vehicle speed and have a positive impact on drivers’ behaviour.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies