Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment of the effectiveness of integrated flight monitoring instruments in the context of aircraft operational supervision in general aviation

Tytuł:
Assessment of the effectiveness of integrated flight monitoring instruments in the context of aircraft operational supervision in general aviation
Ocena efektywności zespolonych przyrządów monitorowania lotów w kontekście nadzoru nad prawidłowością eksploatacji statków powietrznych w lotnictwie ogólnym
Autorzy:
Jemielniak, Mirosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/38926024.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
flight parameter monitoring
airworthiness supervision
integrated flight monitoring instruments
monitorowanie parametrów lotu
nadzór
zdolność lotu
zintegrowane przyrządy monitorujące lot
Źródło:
Journal of KONBiN; 2023, 53, 3; 29-48
1895-8281
2083-4608
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Evaluating integrated flight monitoring devices in general aviation plays a crucial role in overseeing aircraft operation. This article analyses the effectiveness of the MVP 50 engine monitoring system based on data from Aero AT 3 aircraft. The study focuses on assessing the utility of these devices in ensuring flight safety and maintaining aircraft efficiency within aviation organizations. The results confirm that integrated flight monitoring devices play a significant role in overseeing aircraft operation, detecting potential issues and facilitating appropriate corrective actions.

Monitorowanie parametrów lotu i nadzór nad prawidłowością eksploatacji statków powietrznych są kluczowe dla bezpieczeństwa lotów. Zespolone przyrządy, takie jak system monitorujący parametry pracy silnika MVP 50, umożliwiają wykrycie potencjalnych problemów i podejmowanie działań naprawczych. Badanie przeprowadzone na samolotach ATO Politechniki Śląskiej wykazało, że MVP 50 dostarcza dokładne informacje o prędkości obrotowej silnika i temperaturach, co pozwala na monitorowanie i utrzymanie sprawności statków powietrznych. Wnioskiem z badania jest potrzeba dalszego rozwoju technologii i infrastruktury, aby umożliwić szybszy dostęp do danych i skuteczną reakcję na ewentualne niesprawności, co przyczyni się do lepszego zarządzania bezpieczeństwem lotów w lotnictwie ogólnym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies