Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie metod komputerowych przy projektowaniu ram nośnych replik samochodów - obliczenia statyczne

Tytuł:
Zastosowanie metod komputerowych przy projektowaniu ram nośnych replik samochodów - obliczenia statyczne
Applying computer methods to design frames of replicas of cars - static calculations
Autorzy:
Nachimowicz, J.
Piesiecki, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/387666.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Politechnika Białostocka. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
Tematy:
projektowanie komputerowe
samochód
pojazd
obliczenia statyczne
computer-aided design
vehicle
car
static calculations
Źródło:
Acta Mechanica et Automatica; 2009, 3, 1; 91-94
1898-4088
2300-5319
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rama nośna jest jednym z najważniejszych elementów budowy replik, na której osadzone jest zwykle nieniosące nadwozie wykonane z kompozytów na bazie tworzyw sztucznych. Odpowiedzialna jest ona za przenoszenie wszystkich obciążeń oraz za bezpieczeństwo bierne użytkowników samochodu. Opracowanie w procesie projektowania konstrukcji, spełniającej wymagane kryteria wytrzymałości doraźnej, zmęczeniowej oraz oceny bezpieczeństwa biernego jest podstawą do poprawnego funkcjonowania całego pojazdu. Model geometryczny ramy, zawarty w artykule, został dyskretyzowany, przez zastosowanie powłokowych elementów skończonych, a przyłożone do niego siły, odzwierciedlają rzeczywiste obciążenia działające na ramę. Dla danego modelu przeprowadzone zostały obliczenia wytrzymałościowe przy obciążeniach statycznych oraz dla obciążeń wynikających z eksploatacji pojazdu.

The frame is one of the most important components of the structure of replicas, on which is usually made up of bodywork made of composites. Frames is responsible for transferring all charges and the passive safety of users of the car. The basics to correct functioning of the entire vehicle is correct designing the frame. The method which was used to calculations is MES. For this model, endurance calculations were conducted with static loads and loads which are a result of exploitation the vehicle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies