The aim of this paper is the numerical analysis of the one of main part of car engine – piston sleeve. The first example is for piston
sleeve made of metal matrix composite (MMC) A356R. The second improved material structure is layered. Both of them are comparison
to the classical structure of piston sleeve made of Cr-Ni stainless steel. The layered material structure contains the anti-abrasion layer
at the inner surface of piston sleeve, where the contact and friction is highest, FGM (functionally graded material) interface and the layer
of virgin material on the outer surface made of A356R. The complex thermo-elastic model with Archard's condition as a wear law is proposed.
The piston sleeve is modelling as a thin walled cylindrical axisymmetric shell. The coupled between the formulation of thermoelasticity
of cylindrical axisymmetric shell and the Archard’s law with functionally changes of local hardness is proposed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00