In this paper, a novel fuel-injection mechatronic control method and system for direct injection (DI) internal combustion engines
(ICE) is proposed. This method and system is based on the energy saving in a capacitance using DC-DC converter, giving a very fast
ON state of the fuel injectors’ electro-magnetic fluidical valves without an application of the initial load current. A fuel-injection controller
for the DI ICEs that provides a very short rising time of an electromagnet-winding current in an initial ON state of the fuel-injector’s
electromagnetic fluidical valves, which improves a fuel-injection controller reliability and simplify its construction, is presented. Due
to a number of advantages of afore -mentioned fuel-injection mechatronic control method and system, it may be utilised for the DI ICEs
with fuel injectors dedicated to all types of liquid and/or gas fuels, for example, gasoline, diesel-oil, alkohol, LPG and NPG.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00