In this paper nine of formulas (theoretical and experimental) for the heat partition ratio were employed to study the temperature distributions of two different geometrical types of the solid disc brake during emergency brake application. A two-dimensional finite element analysis incorporating specific values of the heat partition ratios was carried out. The boundary heat flux uniformly distributed over the circumference of a rubbing path to simulate the heat generated at the pad/disc interface was applied to the model. A number of factors over the heat partition ratio that affects the temperature fields are included and their importance is discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00