Paper presents a report of a research work that concerns possibilities of freight wagons modernization using new composite materials.
The main aim of presented work was to verify the possibility of inference from the dynamic response of the wagon about the
changes in its technical condition. During the presented works tests on real objects were carried out using Macro Fiber Composite (MFC)
piezoelectric transducers glued to the freight wagon’s frame. The dynamical response of the wagon was measured while the object was
driving. On the next stage the measured signal was generated on a laboratory stand using electrodynamic modal shaker and vibrations
of the laboratory model were measured. Measured signals were juxtaposed on charts and analysed. The aim of this work was to verify
if it is possible to detect the change in the system using measurements of vibrations that are being generated during exploitation of the
freight wagon.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00