Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Map construction and localization using Lego Mindstorms NXT

Tytuł:
Map construction and localization using Lego Mindstorms NXT
Autorzy:
Singh, J.
Bedi, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/385248.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów
Tematy:
LEGO Mindstorms NXT
TriBot
ultrasonic sensor
map construction
localization
particle filter
MATLAB
mobile robot
RWTH – Mindstorms NXT
toolbox
Źródło:
Journal of Automation Mobile Robotics and Intelligent Systems; 2013, 7, 3; 22-30
1897-8649
2080-2145
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Maps are very useful for understanding unknown places before visiting them as maps represent spatial relationships between various objects in a region. Using robots for map construction is an important field these days as robots can reach places which may be inaccessible to human beings. This paper presents a method to use the data obtained from a single ultrasonic sensor mounted on a robot, to construct a map and localize the robot within that map. Map of the previously unknown environment is created with the help of a mobile robot, built using Lego Mindstorms NXT assembled in a modified TriBot configuration. The robot is equipped with an ultrasonic sensor and is controlled from a computer system running a MATLAB program, which communicates with the NXT over a USB or Bluetooth connection and performs complex calculations that are not possible for the NXT itself. After the map construction, the robot finds its position in the map by using a particle filter. Implementation has been done in MATLAB programming environment using RWTH – Mindstorms NXT Toolbox and has been successfully tested for map construction of a room and localization within that room with the use of a TriBot.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies