The growing realization of the benefits to individual
students and to state economies, of providing science
learners with opportunities to expand their knowledge,
skills and experience of knowledge-based technological
design has led to seeking instructional strategies to facilitate
the transition from traditional school settings to
project based learning environments. This paper refers to
engaging high school physics and computer-science majors
in challenging design projects which seek to activate
and implement the often inert formal content knowledge
within the context of designing and constructing systems
dealing with real world engineering challenges in robotics
and electro-optics. In this paper we suggest that visualization
of the problem space and guided exploration
of its spatial relationships can promote the elicitation of
relevant formal knowledge and lead to creative solution
design. These methods are described in the context of
designing and programming robot navigation and in the
context of developing remote distance sensors.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00