The field of control of redundant articulated mechanical systems requires the use of algorithms to compute the inverse kinematics. The fields of animation, virtual reality or game in particular, are very interested in these algorithms. We propose in this paper a comparison between several algorithms of incremental type. The considered application concerns the accessibility evaluation of an environment used by a handicapped person (an apartment, a house, an institution…). The physical disability involves a particular characteristic of the human articulated structure that gives rise to constraints that must be taken into account in computing the inverse kinematics.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00