Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Crisis management during the implementation of scientific projects on critical technologies during the war: the experience of a displaced university

Tytuł:
Crisis management during the implementation of scientific projects on critical technologies during the war: the experience of a displaced university
Zarządzanie kryzysowe podczas realizacji projektów naukowych dotyczących technologii krytycznych w czasie wojny: doświadczenia uniwersytetu przemieszczonego
Autorzy:
Kovachov, Sergii
Nestorenko, Tetyana
Bohdanova, Ihor
Suchikova, Yana
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/38407862.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach
Tematy:
scientific project
crisis management
scientific research
researcher
risks
displaced university
occupation
war
projekt naukowy
zarządzanie kryzysowe
badania naukowe
przesiedlony uniwersytet
okupacja
wojna
Źródło:
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach; 2022, 15; 131-142
2082-7016
2450-5552
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the experience of Berdyansk State Pedagogical University in the implementation of crisis management of scientific projects during the war and under the conditions of occupation. Based on experience, the authors show the problems and challenges Ukrainian scientists to face in occupied cities and territories where active hostilities are taking place. Based on the analysis of the current situation and the survey of scientists of the BSPU participating in the scientific projects’ implementation, the main factors that prevent scientific research implementation have been established. The authors present their own vision of crisis management during wartime, identify risks, and offer tools for their minimization. Next, the authors analyse the effectiveness of the measures taken. The article is useful for managers of all levels, because it raises important questions about the stability of the functioning of the science and education system in force majeure circumstances.

W artykule przedstawiono doświadczenia Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Berdiańsku, dotyczące wprowadzania kryzysowego zarządzania projektami naukowymi, w czasie wojny i w warunkach okupacji. Bazując na własnym doświadczeniu, pokazujemy problemy i wyzwania, przed którymi stoją ukraińscy naukowcy w okupowanych miastach i na terytoriach, na których toczą się aktywne działania wojenne. Na podstawie analizy obecnej sytuacji oraz ankiety przeprowadzonej wśród naukowców Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Berdiańsku, uczestniczących w realizacji projektów naukowych, ustalono główne czynniki uniemożliwiające realizację badań naukowych. Przedstawiamy naszą wizję zarządzania kryzysowego w czasie wojny, identyfikujemy zagrożenia i oferujemy narzędzia do ich minimalizacji. Następnie analizujemy skuteczność podjętych działań. Artykuł jest przydatny dla menedżerów wszystkich szczebli, ponieważ stawia ważne pytania o stabilność funkcjonowania systemu nauki i edukacji w warunkach siły wyższej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies