Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Remont mostów kolejowych w ramach projektu POIiŚ 7.1-79 pn.: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów”

Tytuł:
Remont mostów kolejowych w ramach projektu POIiŚ 7.1-79 pn.: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów”
Railway bridge renovation in project POIiŚ 7.1-79: “Improving the quality of transport services by improving the technical condition of the railway line no 272 on the section Kluczbork - Ostrzeszów”
Autorzy:
Kołakowski, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/383842.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
Tematy:
most kolejowy
remont
wzmocnienie
konstrukcje stalowe
Źródło:
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej; 2016, 21; 147-166
1897-4007
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ramach zadań inwestycyjnych Polskie Linie Kolejowe S.A prowadzą szereg działań remontowych i modernizacyjnych linii kolejowych. W artykule opisano sposób realizacji remontu 4 mostów stalowych, które znajdowały się w ciągu linii kolejowej nr 272 objętej rewitalizacją na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów w ramach Projektu POIiŚ 7.1-79. Prace polegały gównie na wzmocnieniu istniejących stalowych nitowanych przęseł za pomocą nowych pasów dolnych i górnych dźwigarów głównych oraz wymianie skorodowanych elementów konstrukcyjnych. Przeprowadzono również renowację podpór za pomocą zapraw typu PCC i montaż nowej nawierzchni kolejowej. W pracy przedstawiono stan przed i po wykonaniu prac remontowych. Efekty pokazują, iż zasadnym jest przebudowa i wzmocnienia przęseł, które były eksploatowane nawet 140 lat.

The paper describes way of renovation 4 steel bridges which are located within the railway line no 272. Renovation work included the reinforcement by replacement of the upper and lower belts of main girders and replacement od corroded other structural elements. Also carrier out renovation of supports by using mortar PCC and the installation of new railway tracks. The paper presents the state before and after the renovation work. The effects show that it is reasonable to rebuild and strengthen the spans, which were operated up to 140 years.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies