Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Studies of gas atmosphere near the metal-mould interface during casting and solidification of ductile iron

Tytuł:
Studies of gas atmosphere near the metal-mould interface during casting and solidification of ductile iron
Autorzy:
Mocek, J.
Chojecki, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/380414.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
żeliwo sferoidalne
emisja gazu
powierzchnia odlewu
ductile iron
metal mould interface
gas evolution
surface of castings
Źródło:
Archives of Foundry Engineering; 2012, 12, 4; 166-170
1897-3310
2299-2944
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In sand moulds, at a distance of 3 mm from the metal-mould interface, the sensors of temperature, and of oxygen and hydrogen content were installed. Temperature and the evolution of partial gas pressure have been analysed in moulds bonded with bentonite with or without the addition of seacoal, water glass or furan resin. Moulds were poured with ductile iron. For comparison, also tests with the grey iron have been executed. It was found that the gas atmosphere near the interface depends mainly on the content of a carbonaceous substance in the mould. In the green sand moulds with 5% of seacoal or bonded with furan resin, after the mould filling, a sudden increase in the hydrogen content and the drop of oxygen is observed. This gas evolution results from the oxidation of carbon and reduction of water vapour in the mould material, and also from the reduction of water vapour and alloy reoxidation. In carbon-free sand, the evolution in the gas composition is slower because water vapour is reduced only at the interface. Changes of oxygen and hydrogen content in the controlled zone are determined by the transport phenomena.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies