Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ekonomika stosowania bezprzewodowego zasilania w pojazdach osobowych i autobusach elektrycznych

Tytuł:
Ekonomika stosowania bezprzewodowego zasilania w pojazdach osobowych i autobusach elektrycznych
The economics of use of the wireless power supply in passenger vehicles and electric
Autorzy:
Filipiak, M.
Jajczyk, J.
Dobrzycki, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/378156.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
Tematy:
bezprzewodowy przesył energii
ładowanie indukcyjne
ekonomia
pojazdy elektryczne
Źródło:
Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering; 2018, 95; 267-276
1897-0737
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca dotyczy zagadnienia ładowania baterii (akumulatorów) pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem technologii bezprzewodowej. W artykule scharakteryzowano układy stosowane do bezprzewodowego zasilania odbiorników. W przeprowadzonych analizach skoncentrowano się na efektywności poszczególnych rozwiązań. Przeanalizowano, na przykładzie wybranego pojazdu, straty energii związane z zastosowaniem indukcyjnej metody ładowania. Oszacowano roczne straty energii. Wykazano, że nawet nieznaczne zwiększenie sprawności przesyłu energii drogą bezprzewodową, może w ujęciu globalnym (z punktu widzenia systemu energetycznego) istotnie ograniczyć straty energii.

The paper deals with the issue related to the charging of batteries of electric vehicles using the wireless technology. The article presents the circuits used for the wireless powering of receivers. The main focus of the conducted analyses was the effectiveness of the respective solutions. Based on the example of a selected vehicle, the energy losses related to the application of the inductive charging method were analysed. The annual energy losses were estimated. On top of this, it was demonstrated that even an insignificant increase in the efficiency of the wireless energy transfer may globally limit the energy losses (from the point of view of the power system) to a significant extent.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies