Układ napędowy o zwiększonym stopniu bezpieczeństwa z kompensatorem neuronowo-rozmytym Fault tolerant drive system with adaptive neuro–fuzzy compensator
W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania adaptacyjnego regulatora
neuronowo rozmytego (ANFC – Adaptive Neuro-Fuzzy Controller) pracującego w
charakterze kompensatora, w układzie bezpośredniego sterowania momentem
elektromagnetycznym (DTC-SVM – Direct Torque Control)) silnika indukcyjnego o
zwiększonym stopniu bezpieczeństwa. Wykonano badania ilustrujące wpływ połączenia
układu adaptacyjnego z klasycznym regulatorem liniowym typu PI w torze regulacji
prędkości kątowej na jakość pracy napędu podczas zmiany topologii sterowania,
wywołanej uszkodzeniem czujnika prędkości kątowej. Badania wykonano w
środowisku Sim Power System.
In the paper the fault tolerant drive system with adaptive neuro – fuzzy compensator
(ANFC) is presented. The Direct Torque Control algorithm was applied and tested
during the faulted conditions. Simulation results of the vector controlled induction
motor drive with PI controller and ANFC during the topology changing is presented. To
the flux and rotor speed reconstruction MRAS type estimator is used. Simulation results
are performed in Sim Power System.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00