W artykule omówiono różne rozwiązania i budowę magistrali danych w pojazdach.
W szczególności zawarto charakterystyki magistral CAN, LIN i MOST. Omówiono
ogólne założenia architektury systemu multipleksowego. Scharakteryzowano koncepcje
architektury systemu multipleksowego opisując systemy Continental VDO i Thoreb.
W ramach pracy wykonano projekt oraz zbudowano stanowisko testowe systemu multipleksowego
stosowanego w autobusach miejskich, na którym wykonano szereg badań.
W końcowej części artykułu omówiono przykładowy program testujący.
The article discusses various solutions and construction of data bus in vehicles. In
particular, the CAN bus, LIN and MOST bus characteristics are included. The general
assumptions of the multiplex system architecture are discussed. The architecture concepts
of the multiplex system were described, describing the Continental VDO and Thoreb
systems. As part of the work, the project was carried out and a test stand for the
multiplex system used in city buses was constructed, on which a number of tests were
carried out. The final part of the article discusses an exemplary testing program.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00